חילוץ רכבים

רוב הנהגים שנמצאים מעל 6 שנים בכביש חוו את ההרגשה שמופיעה אצלם לאחר שנתקעו בכביש עם הרכב, ישנם גורמים שתולים את עצירתו המוחלטת והפתאומית של הרכב, בחוסר ערנות מצד הנהג לטיפולי הרכב, מה עוד שעל פי דעתם, הוא היה יכול למנוע זאת לחלוטין, אם היה נוהג כשורה ומטפל ברכב כראוי, אך הדבר לא כך תמיד, מבחינה מכאנית, יכולים לקרות כל מיני סיבוכים תת – מנועיים שרק בעל מקצוע יוכל לתקנם.
אילו סיבוכים שלא ניתן למנוע מראש, לצורך הדוגמא, חור במשאבה של המים שאמורה לקרר את המנוע, החור הזה יכול להיווצר עקב התיישנות המיכל או עקב החום הרב השורר מתחת למכסה המנוע, תקלה מעין זו, רחוקה מעין הנהג ועל כן הוא לא מודע לבעיה ולא יכול למנוע אותה.
עצירתו של הרכב מבלי יכולת להניעו ולהזיזו למקום אחר, יכולה להיות כרוכה בסכנת נפשות חמורה, כיוון שעצירה מעין זו בכביש סואן, מהווה מטרד עבור הנהגים שממשיכים לנסוע והנהג שבד”כ נמצא מחוץ, לאוטו על מנת למצוא פיתרון לבעיה, חשוף לפגיעה מצד מכוניות אחרות.
בנוסף, גם אם הנהג הצליח להביא את האוטו לשוליים הסכנה עודנה שם, היות ויש מספר מכוניות המשתמשות בנתיב שמעבר לשוליים, כנתיב לעקוף מכוניות אחרות, כמובן שבצורה לא חוקית, אך עדיין משתמשים בנתיב זה, ולכן הסכנה שאורבת היא גדולה, מה שמומלץ לעשות במצב כזה, הוא ללבוש אפוד זוהר לקחת את תמרור משולש האזהרה שיש בתוך האוטו (אמור להיות ע”פ חוקי התעבורה), לשים אותו במרחק של 100 מטר מהאוטו שיבלוט לעין הנהגים האחרים, להתרחק כמה שיותר מהכביש, ולהזמין גרר שיסחב את האוטו למוסך, או לכל מקום אחר אשר חשקה נפשו של הנהג התקוע.
גררים רבים מנצלים את החוסר אונים של הנהגים הללו ודורשים מחיר מופרז עבור עבודה, בסביבות ה600 שקל לגרירה, היות ואין גוף שאוכף את עניין התשלום ואין לגליזציה בנושא הנהגים חייבים לשלם את התשלום.
מה שכן ניתן לעשות ביטוח גרר אצל חברת הביטוח בה אתה נמצא, ולקבל שירות של גרר חינם אחת לחודש עבור תשלום לא גבוה במיוחד, וכך אתה מכוסה לגמרי.

לפעמים החילוץ אינו נובע כתוצאה מבעיה ברכב עצמו אלא חוסר היכולת לפתוח את הרכב בגלל בעיה בשלט או במערכת האזעקה של הרכב אך ניתן להתקשר באופן עצמאי לאדם מומחה פורץ רכבים שיכול להגיע ולפתוח את הרכב במהירות ויעילות תוך כדי  מינמום פגיעה ברכב.

איזה גרר שמתעסק בחילוץ רכבים פירוק רכבים כדאי לבחור?

במידה וכבר נתקלתם בבעיה מעין זו, ואתם כבר השתמשתם בשירותי גרר כלשהו, אם הייתם מרוצים ממנו, עדיף לנסות ולקרוא לו שוב, כך שתדעו בוודאות מי בא לחלץ אתכם ואת רכבכם ולא תקבלו חתול בשק.
חשוב לציין, כדאי מאוד להיזהר מכל מיני גררים חאפרים, כי במקרים מסוימים שהאוטו נפגע במהלך הגרירה\ באם מדובר בחברה עם שם\ היא תשלם פיצויים על האוטו או שתתקן את הבעיה שהם יצרו באוטו. לעומת זאת, שירותי גרירה א-מוסדרים לא יעשו זאת, ואף ינקו את עצמם מכל חשד שהם אלה שגרמו לפגיעה באוטו.
בארץ, נודעו מקרים על שירותי גרירה שגוררים את הרכב, אך גונבים אותו ולא מחזירים אותו לבעליו, לכן, בעניין זה, כדאי להקפיד ולהיות מאוד זהירים.
ישנם אנשים שנתקעים עם רכבם במקום שמועד לפורענות, כמו אנשים שהולכים לעשות טיול ג’יפים ונתקעים בביצה כלשהי או בסלעים, ולא יכולים להזיז את האוטו.

במצב כזה הגרר הוא שונה, כיוון שלא צריך גרר עם יכולת נשיאה, אלא רק רכב אחר עם כבל שמתחבר לג’יפ הגרר, מגיע, מחבר את הכבל, נוסע קדימה או אחורה על פי הצורך, מוציא את הג’יפ מצרתו, לוקח את הכסף שמגיע לו (סכום הרבה יותר נמוך מגרר רגיל) וממשיך לו בדרכו וכן הג’יפ ממשיך בטיולו.

דרגו את הפוסט