מי מאיתנו לא אוהב טיולי שטח, בין אם זה בג'יפים ובין זה אם רגלית, טיולי סלעים, טיולי אקסטרים, נסיעה עם הטרקטורון בזוגות במסלול ידוע וקבוע מראש.
עם זאת, לפעמים המזל איננו לצידינו ואנו נתקלים במכשולים, קורה לא אחת שאנו שומעים על קבוצת מטיילים שנזקקים לעזרה וחילוצם המהיר, עקב סכנות שאורבות בדרך כמו:
בעלי חיים מסוכנים או מדרונים תלולים.

מצבו הרפואי של אחד המטיילים קרס באופן פתאומי, אם זה בעקבות מזג האוויר (בד"כ בקיץ מהחום הכבד) או בגלל מצבו האישי, שלו, שלא עמד במאמצי הטיול.
אחד הטיולים הנפוצים ביותר הוא נסיעה בשטח, בד"כ אם זה בקבוצות גדולות, אז זה בג'יפים שמסוגלים להתמודד עם תלאי הדרך, ויכולים להכיל מספר רב של אנשים, או אם זה טיול על טרקטורונים שבד"כ זה בזוגות או ביחידים.
אחד הטיולי שטח הפחות נפוצים, הוא רכיבה על אופנועי שטח, במקומות שבהם רכבים לא יכולים לעבור ותוואי המקום מתאימים אך ורק לרכב דו גלגלי.
במקרים רבים, כלי הרכב הללו שאמורים לתת מענה לתנאי השטח הקשים נתקלים בבעיות שצריכות חילוץ:
שקיעה בבוץ, הידרדרות של סלעים על הרכב או על האופנוע וכו', לכן מעבר ליחידה 669, יחידת החילוץ של צה"ל שמחלצת אף אזרחים, ישנם גם גופים מסחריים, המחזיקים בידם אמצעים המאפשרים, בעזרת תשלום, כמובן, לעזור לאנשים שכלי רכבם הדו גלגלי או הארבע גלגלי בהתאם, להיחלץ מן הבעיה ולהמשיך בטיולם.

חילוץ שטח – פרטים

החילוץ נעשה ע"י אנשי מקצוע שמכירים את תוואי הדרך ובאים ערוכים למקום התקלה ובד"כ מחלצים את המטיילים דיי במהירות מהמקום.
המחלץ בד"כ מגיע עם ג'יפ מסיבי וכלים שבעזרתם הוא קושר את הרכב שלו לרכב התקוע ובעזרת לחיצות מדודות על הגז הוא מושך את הג'יפ הרחק מן הבעיה.

ישנם אנשים המנסים לחסוך כסף ומנסים בעזרת חברם לחלץ אותם מן הצרה, אך חשוב להדגיש שבמצבים כאלו, מכיוון שזהו חילוץ א-מקצועי, יכולים להיגרם נזקים לרכב המחולץ עד כדי השבתתו במקום ואז חילוצו מן האזור אף הופך לקשה שבעתיים.

ע"מ להקדים תרופה למכה חשוב מאוד, לבדוק את תוואי השטח כבר לפני הנסיעה, ע"י מפה או ע"י התייעצות עם חברים או מדריכים, ולהקפיד לנסוע בשבילים המסומנים ולא לסטות מהם.
במידה ומדובר בעונת החורף, צריך לבדוק את מזג האוויר ולבטל אפשרות של שיטפונות, כי אז לא רק שיש יותר חולות טובעניים, דיונות ושאר מרעי בישין אלא גם כאן, הנהג בעצם מסכן את עצמו ואת הנוסעים.

הנהג שמוביל את הג'יפ, עדיף שהוא יהיה אדם שיש לו יכולות נהיגה גבוהות כיוון שהנסיעה במסלולי נסיעה לג'יפים אינה דומה כלל וכלל לנסיעה על כביש רגיל.

אם בכל זאת החלטתם לנסות לשחרר את האוטו בצורה עצמאית, הצטיידו באתי חפירה, בכבל חזק עם וו בסופו, שיכול להתחבר לרכבים ובמגבה סטנדרטי שיוכל למשוך את הג'יפ כלפי מעלה במידה וצריך.
חילוץ טרקטורון ואופנועי שטח פחות נפוצים בתחום זה, עקב גודלם הקטן והקקלות בה ניתן להיחלץ בצורה עצמאית מן הבעיה, אך החילוץ לרכבים מעין אילו, בא יבוא אם הכלי רכב משתתק לגמרי, היות ובמקומות כאלה חייבים כוח של מנוע כדי למשוך את הכלי רכב קדימה.
משיכה ודחיפה בכוח האנושי הוא חסר סיכוי עקב תוואי הדרך

התגובות סגורות