מכירת רכב לברזל- האפשרויות הגלומות בתעשיית המחזור


המודעות לאיכות הסביבה הולידה תהליכי מחזור המלווים את כלל התעשיות היצרניות, לרבות תעשיית הטקסטיל, תעשיית הפלסטיק ותעשיית הברזל, הטומנת בחובה הליכי ייצור מורכבים ומזהמים של חומרים קשים ויציבים.

מכירת רכב לברזל היא אפשרות העומדת בפני בעלי רכבים ישנים, רכבים מזהמים, רכבים בעלי ליקויים רבים היקרים לתחזוקה ורכבים לאחר תאונת דרכים שהצניחה את ערכם, למכור את הרכב בהליך מכירה מהיר ונוח, ללא פרסום וללא בירוקרטיה מיותרת, תוך קבלת תמורה הוגנת בגין הרכב.

מכירת רכב לברזל היא בעצם מכירה המתבצעת אל מול קונה רכבים לפירוק, אשר מפיק ערך רב יותר מפירוק הרכב מאשר שימורו כיחידה שלמה. במגרשי הפירוק מועסקים מכונאי רכב מורשים המוסמכים לפרק את הרכב תחת עקרונות של זהירות, בטיחות ושימור הסביבה, להוציא ממנו בזהירות את החלפים הראויים ולהעביר אותם לצורך שימוש חוזר כחלקי חילוף במוסכים. הרכב בתהליך הפירוק יזכה לפירוק מלא של כל מרכיביו, החשמליים, המכניים, הפלסטיקה והמושבים ואף זכוכיות הרכב והפנסים, וזאת על מנת להותיר את גוף הרכב חשוף לחלוטין וערוך לתהליך הגריטה.

גריטת הרכב היא למעשה תהליך המשיב את החומר למצבו המקורי, ומשיב את הברזל למצבו הגולמי, בו ניתן לעשות שימוש חוזר בתהליכי ייצור שונים בתעשיית הברזל. מכירת רכב לברזל מאפשרת למעשה לבעל הרכב להפיק מהרכב הישן בעל הערך ההולך ויורד תועלת ותגמול כלכלי, בזכות יתרונותיו של הרכב ולא מיקוח חסר סוף בשוק החופשי כנגד חסרונותיו.

בזכות שוק מכירת רכב לברזל ולפירוק מסיבות אחרות, זוכה תעשיית הברזל לטונות קילוגרמים של ברזל ממוחזר מדי שנה- כמות המאפשרת הליכי ייצור ויישום המשפיעים על התעשייה כולה ומשרתים את הציבור בהפחתת מחירי מוצרי הברזל השונים.

שוק נוסף המושפע לטובה מהליכי המחזור של תעשיית הרכב הוא שוק חלקי החילוף לרכב. לאחר פירוק הרכב מועברים כל חלקי החילוף התקינים שהופקו ממנו לצורך מכירתם למוסכים, בעלויות נמוכות ביחס למחירי היצרן של אותם חלפים בדיוק. השפע הזמין של חלקי חילוף לכל תעשיית הרכבים שמוליד שוק קניית רכבים לפירוק, מביאה להפחתה של עלויות הטיפול במוסכים תוך דגש על תיקונים אשר עלותם מושפעת מעלות חלקי החילוף. מוסכים רבים מתגאים במאגר עשיר ומגוון של חלקי חילוף לכל סוגי הרכבים, המאפשר להם לספק שירות מהיר הרבה יותר (ללא הצורך בהמתנה לחלקי חילוף מקוריים המתבצעת כיום בהזמנה מותאמת אישית אל מול היצרנים השונים) ובמחירים תחרותיים ואטרקטיביים על פני מוסכים הכפופים לעלויות היצרן.

מוכר הרכב עשוי להיות אדם פרטי, או לחילופין חברת ביטוח. חברות הביטוח מספקות מענה ופיצוי ללקוחותיהן המבוטחים בביטוח מקיף בגין רכב שאיבד את ערכו המוחלט בתאונת דרכים (נקבע כטוטאלוס ואינו מורשה לעלות על הכביש בשנית), וזוכה לזכויות על הרכב האמור. מכירת הרכב לפירוק לצורך מחזור וגריטה לתעשיית הברזל, מספקים תמורה הוגנת בעד הרכב, שגם האדם הפרטי וגם נציגי חברות הביטוח מוצאים בה את הדרך הכלכלית ביותר להיפטר מרכבים אלו.

בהיבט הבירוקרטי חשוב לדעת כי מכירה רכב לברזל אינה מצריכה העברת בעלות. בעל הרכב מבצע פעולה פשוטה של הורדת הרכב מהכביש באמצעות טופס פשוט המועבר למשרד הרישוי, ומבטיח כי הרכב האמור יימחק מרישומי משרד הרישוי ולא יחויב באגרות רישוי או כל תשלום אחר בגינו.

רכבים אשר עומדים במקומם ללא יכולת שינוע יזכו לגרירה אל מגרש הפירוק הקרוב, באמצעות גרר על חשבון קונה הרכב, המפעיל מערך שירות מתאים לתורך זה, ורוכש רכבים בכל מצב פיזי או מכני למטרות גריטה.

התגובות סגורות