מה עושים עם רכבים אחרי תאונה?


אלפי תאונות דרכים המתרחשות מדי שנה במדינת ישראל מותירות רכבים בכל סדרי הגודל של העלויות והאיכות, פגועים ובעלי ליקויים מכניים או קוסמטיים, המביאים לאובדן ערך משמעותי של הרכב והתמודדות של בעל הרכב עם מכירת רכב במצב ירוד בשוק החופשי המאתגר ממילא.

כאשר מדובר ברכב המבוטח בביטוח מקיף השאלה מה עושים עם רכבים אחרי תאונה הופכת להיות נחלתה של חברת הביטוח. חברת הביטוח תפצה את בעל הרכב המבוטל בהתאם לתנאי הפוליסה ולמעשה תזכה בבעלות על הרכב שנפגע בתאונה.

זכייני חברות הביטוח מנהלים קשרים מועילים עם סוחרי רכב לשם שיתוף הפעולה ומכירת רכבים אלו לפירוק, באופן המשיב לכיסה של חברת הביטוח לפחות חלק מן העלות אשר ספגו.

כאשר מדובר במבוטחים אשר אינם מצוידים בתנאי ביטוח מקיף, עולה השאלה מה עושים עם רכבים אחרי תאונה. לעתים הרכב מוגדר כטוטאלוס, מה שלא מאפשר את עלייתו מחדש על הכביש, אולם עדיין מותיר ברשות בעליו רכב- פגום ולא מורשה, הרשום במשרדי משרד הרישוי, מחוייב באגרות ובתשלומים אולם ללא ערך מעשי בשוק החופשי.

גם כאשר לא מדובר ברכב המוגדר כטוטאלוס, לעתים פגיעה של הרכב בתאונת דרכים מותירה רכב בעל ליקויים רבים וחמורים המחייבים את בעל הרכב בעלויות כבדות לצרכי תיקון ושיפוץ, ובכל מקרה מורידים עשרות אחוזים מערכו וממחיר המחירון הקבוע שלו.

החיפוש אחר קונה רכבים- סוחר רכב למטרות פירוק, עשוי להיות התשובה הטובה ביותר לבעלי הרכבים הללו. במקום לפרסם את הרכב ולחפש את הקונים היצירתיים המעוניינים במוצר לקוי תוך כדי מיקוח מאסיבי והצנחת ערכו אף יותר, יכול בעל הרכב לפנות אל קונה רכבים לפירוק, שיעריך את הרכב על פי יכולות מיצוי חלקי החילוף והברזל ממנו, ולא על פי יכולותיו להפיק ממנו רווח כרכב יד שניה.

קונה רכבים אחרי תאונה בוחן את הרכב האמור בעיניים שונות ועל פי פרמטרים אחרים לחלוטין. קניית רכב לפירוק יכולה להתבצע גם לרכב ללא יכולת תנועה כלל, ללא רישיון או כזה שהוכרז כטוטאלוס ומובן לכל כי לא יזכה לעלות שוב על הכביש.

קונה הרכבים לפירוק יבחן את חלקי החילוף התקינים אותם ניתן לפרק מן הרכב, במטרה למכור אותם למוסכים ברווח נאה, כמו גם לסוג הרכב, גודלו ומשקלו, במטרה להעביר את גוף הרכב לגריטה לצורך מכירת חומר הברזל הגולמי לתעשיית הברזל בישראל. שני מקורות רווח אלו מקיימים את תעשיית קניית רכבים לפירוק בישראל, כאשר את הרווח הכספי והנוחות גור בעל הרכב הפגוע לאחר תאונה.

שוק קניית רכבים לפירוק אינו מיועד רק לרכבים לאחר תאונה אלא עומד לרשותו של כל בעל רכב למעשה. מטבע הדברים רכבים חדישים בעלי שווי שוק גבוה וביקוש ייהנו ממחיר אטרקטיבי יותר בשוק רכבי יד שנייה החופשי, מה גם שבהיבט האקולוגי לא נכון לגרוט רכבים מסוג זה, טרם מיצוי השימוש בהם.

לעומת זאת, רכבים ישנים ומזהמים, התובעים מבעליהם עלויות תחזוקה יקרות וסובלים מערך ההולך ופוחת עד לאובדן ערך מוחלט, יכולים למצוא מענה מצוין הן בהיבט הכלכלי והן בהיבט הנוחות בתהליך מהיר ויעיל של מכירת רכב לפירוק. בעל הרכב יזכה להערכה של מחיר הרכב במקום על ידי קונה רכבים מנוסה ואמין, תשלום במקום ובמזומן, במקרה הצורך גרירה של הרכב על חשבון הקונה אל מגרשי הפירוק, והליך בירוקרטי קצר ומהיר של הורדת הרכב מהכביש אל מול גופי משרד הרישוי בישראל, במטרה להימנע מתשלומי אגרות על הרכב בעתיד.

התגובות סגורות