Last Updated:

מכירת רכב למגרש רכב- איך זה עובד

מכירת רכב מיד שניה עשויה להיות טרחה של ממש עבור המוכר, עד כדי ויתור על חלק מערכו בתהליכי המיקוח המייגעים, במטרה לזכות בהעברת הבעלות הנכספת. הצורך בפרסום הרכב במדיות השונות, אשר לעתים אף כרוכות בעלות על מנת לזכות ביתרון על פני מפרסמים אחרים, ההתעסקות במענה לטלפונים, תשאולים, חקירות, מיקוח, הצגת הרכב לקונים הפוטנציאלים, הנגשת הרכב לנסיעות מבחן ובדיקות במוסך, מיקוח נוסף ובסופו של דבר במקרה שהעסקה יוצאת לפועל העברת בעלות והבירוקרטיה.

הדרך הנוחה ביותר למכור כיום רכב מיד שניה ולהימנע מכל הסאגה המייגעת הנ"ל, היא באמצעות מכירת רכב למגרש. מגרשי הרכב הם למעשה סוכנויות מסודרות העוסקות בשיווק רכבים מיד שניה. לקונה הרכבים במגרש קיימים הכלים והאמצעים לבדוק את הרכב במקום, לשערך את מחירו באופן הוגן הן כלפי מוכר הרכב הזכאי לתמורה כנגדו והן לצורך שימור היכולת למכור את הרכב בהמשך במחיר תחרותי ומשתלם, ואף במקרה הצורך להעביר את הרכב תהליך של שדרוג ושפצור- קוסמטי, חשמלי ומכני על פי צורך.

מכירת רכב למגרש יכולה להתבצע הן לצרכי מכירתו כרכב לנסיעה מיד שניה בהתאם לערכו, אולם גם במקרה של רכבים ישנים, רכבים לאחר תאונה או רכבים בעלי שווי שוק נמוך ומיעוט בביקוש לצרכי פירוק וגריסה. עולה השאלה בעצם מדוע שבסוכנות הרכב ישקיעו וירכשו רכב המיועד לפירוק. התשובה טמונה בעובדה כי מכירת רכב למגרש המייעד אותו לפירוק בוחנת את הרכב בפרמטרים שונים בהם נבחנים רכבים המיועדים לצורך נסיעה.

מכירת רכב למגרש המייעד רכבים לפירוק מיועדת לכל סוגי הרכבים בכל מצב פיזי ומכני, לרבות רכבים לאחר תאונה, רכבים מזהמים בעלי ליקויים, רכבים המרותקים למקום בשל אי רכישת ביטוח חובה ו/או ללא אגרת רישוי בתוקף ואפילו לרכבים שמצבם המכני אינו מאפשר הנעה ונסיעה.

 קונה רכבים לפירוק ישערך את מחיר הרכב על פי חלקי החילוף הקיימים בו, הניתנים לפירוק ומכירה למוסכים לצורך שימוש חוזר, כמו גם על פי כמות הברזל ומשקלו הקיים בגוף הרכב, שעם פירוק הרכב מחלקי המכניקה וחלקי הפנים שלו יועבר לגריטה לצורך מחזור הברזל בעבור תעשיית הברזל בישראל.

מדינת ישראל אף מעודדת את מכירת הרכב לפירוק וגריטת רכבים היוצרים זיהום אוויר גבוה ועשויים להיות בעלי ליקויים בטיחותיים, באמצעות תכנית של המשרד לאיכות הסביבה להפחתת זיהום האוויר, ומענקי גריטה לבעלי רכבי דיזל כבדים העומדים בקריטריונים.

בעלי רכבים פרטיים אינם צריכים להיות תלויים במענק זה או אחר, אלא יכולים לקבל תמורה הוגנת לרכבם על ידי מכירת הרכב למגרש העוסק בפירוק רכבים, תוך קבלת תמורה הוגנת, בחינם ובמקום, בגין הרכב שבבעלותם.

כאשר מדובר ברכב שלא ניתן לשנע למגרש הרכב, תספיק שיחת טלפון ותיאום אל מול קונה רכבים לפירוק, שיגיעו למקום הימצאות הרכב בתיאום עם בעליו. לאחר שערוך מחירו של הרכב וההסכמה עליו, קונה הרכב יגרור את הרכב באמצעות גרר על חשבונו, אל מגרש הפירוק, במטרה לפרק את הרכב לחלפים ולהפיק תועלת כלכלית וסביבתית מהם.

חשוב לדעת כי מכירת רכב למגרש העוסק בפירוק רכבים ישנים/ מיד שניה/ רכבים לאחר תאונה, מלבד היותו בעל תועלת כלכלית ונוחות למוכר הרכב, טומן בחובו גם תרומה חברתית ותרומה אקולוגית. בזכות מכירת רכבים למגרש פירוק נולד שוק חלקי חילוף מיד שניה המגיעים למוסכים ומפחיתים באופן טבעי את עלויות הטיפול והתיקון במוסכים בעבור ציבור בעלי הרכבים כולו, כמו גם תרומה מהותית לסביבה באמצעות מחזור חלפים ומחזור ברזל, שמצמצמים את פעילותם היצרנית של תעשיות גדולות ומזהמות.